proteinrundstykker
Proteinrundstykker:

Wenche deler oppskrift på sine eltefrie proteinrundstykker, fra tiden da hun gikk ned i vekt.

© Svein Finneide

Proteinrundstykker for deg som vil ned i vekt

Slik lager du saftige og mettende proteinrundstykker med kun 3 ingredienser.

14. april 2018 av Martine Haug Nysether og Merethe Hommelsgård

Eltefrie proteinrundstykker

Trebarnsmor Wenche Handrum (44) har gått ned hele 14 kilo gjennom Taras nettserie «Frisk Start – uke for uke: Ned i vekt».

Her deler hun sin enkle oppskrift på sunne og eltefrie proteinrundstykker:

Oppskrift på eltefrie rundstykker
Eltefrie proteinrundstykker:

Oppskrift på enkle og raske rundstykker fra Tara Frisk Start deltaker Wenche Handrum.

© Martin Larsen

Oppskrift på enkle rundstykker:

  • 1 stor boks med Cottage Cheese
  • 4 egg
  • 400 gram havregryn
Slik lager du proteinrundstykker
Slik lager du proteinrundstykker:

Oppskriften på proteinrundstykker er rask, enkel og har kun tre ingredienser!

© Martin Larsen

Proteinrundstykker fremgangsmåte:

  1. Kjør Cottage Cheese og egg til en glatt røre med en stavmikser.
  2. Bland inn havregryn med en slikepott.
  3. Bruk en skje og form rundtstykker til ønsket størrelse.
  4. Plasser på et stekebrett med bakepapir og stek på 200 grader i 15 minutter.

Klikk her for å se episoden, hvor Wenche deler oppskriften på proteinrundstykkene.

Lyst til å se mer av Wenche? Klikk her for å se alle episodene!

Proteinrundstykker med cottage cheese og egg
Bruk en stavmikser for å få røra til proteinrundstykkene glatt og fin. © Martin Larsen
Proteinrundstykker med havregryn
Vend inn havregrynene til rundstykkene med en slikkepott. © Martin Larsen
Raske rundstykker laget på under 30 minutter
Form proteinrundstykkene ved hjelp av en skje eller hendene dine. © Martin Larsen
Hjemmelagde rundstykker
Lag rundstykkene litt lave, de vil heve litt, men ikke mye! © Martin Larsen
Strø gjerne litt salt eller krydder på toppen av rundstykkene for mer smak.
Strø gjerne litt salt eller krydder på toppen av rundstykkene for mer smak.


© Martin Larsen
Proteinrundstykker til lunsj
Stek i ca. 15 minutter på 200 grader til rundstykkene er gyldne. Server med godt pålegg! © Martin Larsen

Kanskje er du også interessert i...