© Getty Images

10 matvarer som holder magen flat

Sjekk listen over matvarer som både du og magen din vil like.

25. august 2013 av Malene Lieberknecht, Marina Aagaard, Ingrid Willaing og Anette Harbech Olesen

Alle drømmer om en flat mage, men de færreste vet hvor mye som kan gjøres gjennom kostholdet. Sjekk hvormye du får i deg av disse 10 matvarene som er bra for magen:

• Grønnsaker, bær og frukt, f.eks. erter, brokkoli, avokado, grønne bønner, blåbær og plommer.
• Bønner, linser, perlebygg, kikerter, quinoa.
• Valnøtter, mandler, kjerner, linfrø.
• Helkorn og havregryn.
• Fisk, f.eks. laks, sild, makrell.
• Kylling eller annet magert kjøtt.
• Egg.
• Fullkornspasta og brun ris.
• Kosemat: Frukt og mandler og eventuelt en liten bit mørk sjokolade (med minst 70 % kakao).
• Drikk vann, grønn te og kaffe, eventuell med skummet melk.

Fortsett jakten på oppblåst mage-synderne! Her er 11 ting du bør spise mindre av.

Er du skikkelig motivert? Slik spiser du deg til en flatere mage.

Seneste

Kanskje er du også interessert i...