– Jeg føler meg veldig beæret over å bli spurt om å være årets Rosa sløyfe-designer, forteller Nina Skarra, og fortsetter:
– Det har vært utrolig gøy og et veldig fint prosjekt å få lov å være en del av.

UNDERVEIS: Nina har designet og bygget opp sløyfen på samme måte som hun gjør med sine kjoler.
© Julianne LeikangerROSA SLØYFE-AKSJONEN
Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse for å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning. I Norge er det Brystkreft-foreningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i oktober.
Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen, og behandlingen blir mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografi-undersøkelsen som tilbys alle kvinner fra 50–69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringene på alvor. Husk å kjenne etter!

ÅRETS ROSA SLØYFE: Er laget av naturlige materialer og gjenbruk.
© Julianne LeikangerSløyfen får du kjøpt hos Lindex, Mester Grønn, Vitusapotek, Kid Interiør og Coop Mega. Prisen er 120 kr og inntektene går til brystkreft-forskning for at flere skal overleve og få bedre livskvalitet etter kreftbehandlingen.