Klar å løpe 5 km!

Ingrid Kristiansen har laget løpeprogrammet alle kan følge.

9. april 2015 av Bjørnhild Fjeld og Siri Høstmælingen

Har du liten tid til å trene? Da bør du prøve jogging – den mest tidseffektive treningen vi vet om!

Jogger du i 45 minutter, har du gjort unna ei god treningsøkt. En skiløper eller syklist må være ute dobbelt så lege for å få samme treningseffekt.

Du kan løpe og jogge nesten hvor som helst. Aktivitetene kan også løse en transportoppgave. Du trenger ikke så veldig mye utstyr – gode joggesko er det viktigste.

Er du helt nybegynner og vil komme i joggeform? Da anbefaler vi deg å følge treningsprogrammet under, som går over ti uker. Det høres lenge ut, men du vil bli motivert av rask fremgang dersom du klarer å trene tre ganger i uken.

Bestemmer deg for å begynne å jogge etter å ha lest denne artikkelen, har du en lang distanse foran deg: Dørstokkmila. Med en gang du står på trappa i joggesko, er det mye lettere!

Setter du det et tydelig mål, er det letter å opprettholde treningen. Meld deg på et løp!
IForm-løpet samler mange glade damer til løpefest i Frognerparken i mai, og her kan du velge om du vil løpe 5 eller 10 km.

Les mer om løpet og meld deg på her

 

Kanskje er du også interessert i...