© Getty Images

Bli klar for løp!

Se treningen og tipsene som gir deg best resultat i mosjonsløpet.

10. april 2015 av Bjørnhild Fjeld og Siri Høstmælingen

Er du nervøs for å delta på et organisert løp? Med et godt treningsløp i forkant vil du føle deg mye bedre forberedt. Vi har fått den tidligere toppidrettsutøveren Ingrid Kristiansen til å sette sammen et løpeprogram for deg som vil komme deg gjennom en 5-kilometer, og for deg som vil gjennomføre 10 kilometer med stil.

Ingrid Kristiansens tips til løpsdagen

  • 
Spis normalt på løpsdagen.
  • Ikke stress deg opp. Tenk positivt.
  • Ut fra start bør du ikke være for offensiv og gå for raskt ut.
  • Underveis kan du hente energi fra publikum og dem som heier og smiler til deg – det gir enorm energi.

  • Pass på at ingen løper forbi deg, og hvis de gjør det – heng deg på!


Har du vondter som blir verre av å løpe? Da bør du begynne med et styrketreningsprogram for joggere

Tara er med på å arrangere Life I FORM-løpet i Frognerparken i mai. Her løper du enten 5 eller 10 km i grønne omgivelser sammen med andre glade damer. Belønningen er goodiebag, lunsjkurv og en fantastisk opplevelse!

Les mer om Life I FORM-løpet og meld deg på her 

Kanskje er du også interessert i...