© Getty Images

3 kriser som kan ødelegge treningsøkten

...og det enkle grepet som redder deg hver gang!

11. september 2017

Treningskrise? Du har egentlig bestemt deg for at nå har du en treningsplan, men så... 

Fatt mot!

Enkelte treningskriser kan faktisk spises vekk! Sjekk våre gode tips for å komme deg raskt tilbake på treningsøkta igjen:

Krise 1

For sliten til å trene

Trøtthet og utmattelse dreper beslutningen du har tatt om å få trent.

Løsning: 

Sørg for å få i deg nok næring slik at du har nok energi til å trene. Spis for eksempel en brødskive med gulost eller en banan og en håndfull mandler to timer før treningen. Da unngår du blodsukkerdroppet som får humør og treningslyst til å dale.

Slik stabiliserer du: Maten som er bra for blodsukkeret

Krise 2

For vondt etter trening

Motivasjonen utfordres fordi treningen du har vært så flink med i det siste har gjort til at du har blitt skikkelig støl.

Løsning:

Drikk en smoothie med bær og ingefær et par timer før trening. Bær og ingefær er gunstige for både muskler, ledd og sener. Spesielt de som er såre etter en god treningsøkt!

Prøv: Mettende smoothie med ingefær

Krise 3

Helt nede for telling

Du har snørt på deg skoene og har kommet i gang. Kanskje er det lenge siden sist, eller så er det den aller første økten. Plutselig er du helt tom for energi og vet ikke om du orker å fullføre.

Løsning:

Sørg for å ha med hurtig energi i lommen på løpeturen eller treningssenteret. Rosiner, en energibar eller litt mørk sjokolade får fart på blodsukkeret og treningsøkten igjen!

Oppskrift: Berit Nordstrands nydelige energibarer

Kanskje er du også interessert i...