Resultatene kommer:
Resultatene kommer:

Frisk Start-Marita har merket endring allerede etter 4 uker med opplegget til Berit Nordstrand. Klær som tidligere var for små begynner nå å sitte stadig bedre.

Strammere figur på 4 uker

Se resultatene Marita fra Tara Frisk Start har fått ved å følge programmet til Berit Nordstrand.

23. april 2017 av Marita J. Sivertsen

Vi følger Marita J. Sivertsen og Lena Paus Jensvoll gjennom 12 uker mens de har bestemt seg for å endre sin livsstil med «Tara Frisk Start». Underveis får de oppfølging av lege og kostholdsekspert Berit Nordstrand og treningskjeden Spenst.

Det finnes også en lukket Facebook gruppe for dem som ønsker å følge prosjektet Tara Frisk Start på egen hånd, dele ideer, treningstips og oppskrifter eller hente inspirasjon og støtte fra andre som følger samme program. Uke for uke finner du her!

Blogginnlegg fra deltakerne kan du lese her på Tara.no, vi er nå i uke 4 og Marita har merket at det har skjedd endringer med kroppen:

"klærsomerforsmåkofferten"

Nå har det gått fire uker med stadig nye endringer, og jeg har faktisk allerede begynt å merke at kroppen har endret seg litt. Så utrolig moro! 

Jeg har kuttet både hvitt raffinert sukker og sørget for å få i meg mer fullkorn og frø. Fylt på lagerne mine med grønnsaker, og som Berit Nordstrand lovet, har jeg kjent meg både lettere med mer energi og overskudd.

Etter et godt tips fra Wenche, som jeg traff i påska, så prøvde jeg klærne i "klærsomerforsmåkofferten". Dette er en koffert med klær som jeg ikke helt har klart å legge bort, fordi jeg har hatt en hemmelig drøm om at jeg en dag skal passe dem.

Selv om jeg ikke passer alle klærne der enda, så kan jeg røpe at det har skjedd noen små endringer. Min flotte festdrakt fikk jeg ikke helt igjen glidelåsen på, før prosjektet. Men nå gikk den opp! 

Festdraken til Marita fikk hun ikke opp glidelåsen på ved starten av prosjektet, nå gled den igjen!

Merkbar effekt

Festdrakten min sitter som et pølseskinn, så det er fortsatt en vei å gå, men jeg håper på å kunne ha den på 17. mai. Det er jo litt kort tid til, men det er lov å håpe og gi det et forsøk! Jeg tror også det at jeg deler målet mitt om å passe ordentlig inn i den innen nasjonaldagen, gjør at jeg virkelig kommer til å jobbe for å nå det målet.

Det at jeg har merket resultater allerede etter 4 uker med opplegget til Berti Nordstrand, er jeg selvsagt veldig glad for, men for dere som også følger opplegget - ikke bli oppgitt dersom resultatene har latt vente på seg! Vi er alle forskjellige.

Hvis du ennå ikke føler noen merkbar effekt, vil du kanskje det etter denne ukens endringer.

Fiskemiddag:
Fiskemiddag:

Viktig å få i seg sunt fett, og fisk er en god kilde til dette.

Mer fisk!

Oppdraget vårt i uke 4, har handlet om å spise mer fisk. Jeg tjuvstarta litt på uke 4 allerede i påska. Jeg fikk deilig fiskemiddag både hos min far og min mor.

Jeg er veldig glad i fisk og vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke spiser mer av det. Det er vel bare vaner... og de endrer jeg jo på nå!

Derfor har fiskemiddagene blitt mange og gode denne uka. Hvordan middagen med torsk, chorizopølse og ertepure ble kan du se på min Instagram der jeg deler små øyeblikk fra hverdagen min i løpet av disse 12 ukene.

Ut på tur er den beste medisinen!

Snu i tide

Selv om jeg har fått veldig gode resultater denne uka, så må jeg være helt ærlig: Denne uka startet egentlig passelig dårlig for meg. Jeg synes det er viktig å også få frem at ting ikke alltid går etter planen, selv om man gjerne vil få det til bra..

Jeg har hanglet litt på grunn av en forkjølelse jeg pådro meg i påska. Blandet med begynnende allergier og det at jeg kanskje har vært litt vårslapp synes jeg ikke uka har gått så bra som den kunne.. I går spiste jeg en dårlig frokost, og det gjorde at jeg fikk dårlig samvittighet. Men! Det kan alltids snu.

Og det var akkurat det jeg bestemte meg for! Etter at jeg hadde fått i meg den litt dårlige frokosten, sørget jeg for å få i meg nok vann gjennom resten av dagen, og jammen kom det fisk på bordet til middag. Som de sier på fjellet: Det gjelder å snu i tide!

Slik jeg gjør det når jeg ønsker å snu en situasjon til det bedre, holde humøret oppe og motivasjonen på plass er at jeg fokuserer mindre på det negative. Som for eksempel når jeg er litt slapp. Dersom jeg tenker mindre på hvor slapp jeg er, blir det bedre. Og så får jeg likevel gått meg en tur. Det er jo deilig med litt frisk luft selv om jeg kanskje må ta meg en ekstra stopp i bakken innimellom!

Kanskje er du også interessert i...