Motivasjon, Berit Nordstrand, trening

Berit Nordstrand: Slik øker du motivasjonen til livsstilsendring

Har du mistet motet og mangler vilje til å fortsette?

28. august 2017 av Martine Nysether og Merethe Hommelsgård

Har du begynt på, eller ønsker å begynne på en livsstilsendring, men mistet motet og mangler vilje til å fortsette?

Lege og kostholdsekspert Berit Nordstrand gir deg tips til hvordan du kan komme videre! 

"Tara Frisk Start" ble til gjennom hennes suksessbok «12 uker til et sunnere liv og en smalere midje» og ble årets livsstilsprosjekt på Tara.no. Leserne ble hver uke oppfordret med nye oppdrag som skulle gi dem mer energi og en smalere midje.

(Se alle ukesoppdragene her).

Men akkurat som våre to heldige deltakere Marita J. Sivertsen (39) og Lena Paus Jensvoll (39) fikk kjenne på, er det fort gjort å føle at man mister motet når gamle vaner skal endres. Under får du Berits råd til en frisk start:

Blogget om reisen:
Blogget om reisen:

Selv om Lena og Marita fikk tett oppfølging fra Berit, treningskjeden Spenst og kiropraktorklinikken Eureka, gikk de også gjennom opp og nedturer. Les deres innlegg her.

© Vegard Støten

Hold fokus

Still deg selv spørsmålet: - Er det den ytre motivasjonen som vingler på grunn av alt som skjer rundt deg, eller er det andre grunner til at du ramlet av?

Fokuser heller på hva du har fått til, og spør deg selv: Hvor skar det seg?

- Hold fokuset på det du får til og glem resten. Finn ut hvordan din motivasjon fungerer og gjør mer av det, enten det er å gi deg selv premier for hvert trinn du når, eller om det er å avtale med en venn og motivere hverandre sammen.

La deg inspirere

Et godt tips dersom du ikke kjenner noen som ønsker å prøve ut "Berit-metoden" er å ta en titt på Tara Frisk Starts gruppe på Facebook. Det er et godt eksempel på slik motivasjon. Der deler flere tusen medlemmer bilder av fristende matretter og inspirerende ord som gjør at andre tenker at de også kan få det til.

Se Tara Frisk Start deltakernes sunne oppskrifter!

Bli medlem!

Vil du la deg inspirere til en sunnere livsstil gjennom Berit-metoden? Bli medlem i Tara Frisk Start sin Facebook gruppe!

Inspirasjon til nydelig og sunn mat, finner du i gruppen på Facebook!

© Tara Frisk Start Facebook gruppe

TARA WEEKEND 2017

Berit skal selvfølgelig bli med på Tara-weekend. Hun skal holde foredrag om hvordan mer nytelse i nydelige matretter kan gi deg bremset aldring, færre rynker, smalere midje og en friskere kropp. Glem sultefôring og kaloritelling oppfordrer den populære legen.

Meld deg på Tara-weekend og lær mer om hvordan maten, mosjonen og det mentale kan spille på lag og gi betydelige effekter. – Jeg gleder meg til å treffe og inspirere Tara-lesere sier, Berit.

PÅMELDING FINNER DU HER!

Vær en livsnyter

Kos deg med maten, bruk tid, lat som du er på restaurant. Bruk mindre tallerkener slik at øynene bli mette før magen.

Bruk litt kaldslynget honning når du skal søte, men ikke hele krukken. 1-2 teskjeer er nok. Andre gode søtningsstoffer er dadler, kokosblomstsukker eller godt modne bananer.

Oppskrift på hverdagsdessert: Berits Bringebærsorbet

Tenk langsiktig

Endringene du gjør i dag kan gi deg bedre livskvalitet hver dag, og kanskje føre til at du lever flere år lenger og unngår alvorlige sykdommer.

Tåler du ikke visse matvarer så prøv å bytte dem ut med noe annet. Er du for eksempel allergisk mot nøtter så bytt dem ut med frø som solsikkekjerner, gresskarkjerner eller sesamfrø.

Kos deg! Kos er så viktig! Livet skal være godt å leve!

Livsnyter:
Livsnyter:

Berits viktigste råd til deg er å nyte livet!

© Mats Widen

Kanskje er du også interessert i...